Saturday, February 23, 2008

Δημόσιος διάλογος

Σ' ένα από τα πρώτα σχόλια εδώ τον Αύγουστο του 2006 εξέφρασα τον ενθουσιασμό μου και την υποστήριξή μου στην Πρωτοβουλία του Γιάννη Μπουτάρη για τη Θεσσαλονίκη.
Πριν λίγο καιρό η παράταξη δημιούργησε ένα ιστολόγιο ως βήμα δημοσίου διαλόγου για τις θέσεις της. Σήμερα το επισκέφθηκα για πρώτη φορά και κατέθεσα τον σκεπτικισμό και τις ερωτήσεις μου για τις θέσεις που προτείνουν για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Καταθέτω και εδώ τις θέσεις της Πρωτοβουλίας, όπως διατυπώνονται εκεί (με αφορμή μια διημερίδα-φάρσα για το ίδιο θέμα που διοργάνωσε η ανυπόληπτη σημερινή δημοτική αρχή), καθώς και τις ερωτήσεις μου αναμένοντας τις απαντήσεις από την παράταξη αλλά και σχόλια άλλων πολιτών που θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στη συζήτηση.

Πρωτοβουλία:
Άμεση απαγόρευση της κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, με εξαίρεση ίσως κάποιες ώρες αιχμής.
Επέκταση των λεωφορειολωρίδων από 9 km που είναι σήμερα στα 25 ή 30 km.
Η δημιουργία διαδημοτικής επιχείρησης αστικών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί παράλληλα με τον ΟΑΣΘ. Να προηγηθεί η Θεσσαλονίκη στην αγορά νέων λεωφορείων, που θα ενισχύσουν το στόλο του ΟΑΣΘ.
Η επιδότηση του εισιτηρίου των αστικών λεωφορείων, το οποίο θα είναι δωρεάν για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το κόστος της επιδότησης να επιβαρύνει τον Δήμο ή το Μετρό.
Οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται από τις 10 το βράδυ έως τις 6 το πρωί. Μία πιθανή λύση για την επιβάρυνση των καταστημάτων του κέντρου είναι η επιδότηση από τον Δήμο ή το κράτος του κόστους των καταστηματαρχών.
Η αγορά mini bus που θα εξυπηρετούν το κέντρο.
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμων και η αγορά από τον Δήμο ποδηλάτων για τους πολίτες.
Να αποδοθούν στην πόλη οι χώροι της ΔΕΘ, του Γ΄ Σώματος Στρατου και του Λιμανιού ώστε να δημιουργηθούν δωρεάν χώροι στάθμευσης και παράλληλα να επιδοτηθεί το τιμολόγιο των ιδιωτικών parking στο κέντρο της πόλης. Ζήτησε ακόμα την άμεση μεταφορά της ΔΕΘ και του Γ΄ Σ.Σ. εκτός πόλης .
Η πλήρης απαγόρευση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης και η κυκλοφορία μόνο των λεωφορείων, ταξί και οχημάτων δημόσιας χρήσης.
Η δημιουργία γραμματείας άμεσης επίλυσης των προβλημάτων στην πόλη, η οποία θα υπάγεται στο ΥΜΑ-Θ.
Και βέβαια, να γίνουν τα μεσοπρόθεσμα έργα, όπως η υποθαλάσσια αρτηρία και το Μετρό και να απαιτήσουμε να δοθούν κονδύλια για τη Θεσσαλονίκη άμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ερωτήσεις:
1. Γιατί θα αποδεχόσασταν το ενδεχόμενο να επιτραπεί η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες τις ώρες ακριβώς που τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας;
2. Με βάση ποια στοιχεία θεωρείτε αναγκαία την επέκταση των λεωφορειολωρίδων σε 25-30 χλμ και όχι π.χ.σε 30-40 ή 15-20 και σε ποιους ακριβώς δρόμους θα γίνει αυτή η επέκταση;
3. Με στόχο την αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης γιατί θεωρείτε πως είναι προτιμότερη η δημιουργία ανεξάρτητης διαδημοτικής επιχείρησης συγκοινωνίας από τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον ΟΑΣΘ;
4. Που αποσκοπεί το μέτρο της θεσμοθέτησης του δωρεάν εισιτηρίου;
5. Σε ποιους δρόμους προτείνετε να γίνουν οι ποδηλατόδρομοι;
6. Το δωρεάν πάρκινγκ στη ΔΕΘ, το Γ’ Σώμα Στρατού και το Λιμάνι, όπως προτείνετε, μήπως αποτελεί κίνητρο χρήσης του ΙΧ για την κάθοδο στο κέντρο της πόλης από τις ήδη επιβαρυμένες οδούς της Βας. Όλγας, της Νέας Εγνατίας, της 26ης Οκτωβρίου, της Κουντουριώτου και της Ίωνος Δραγούμη;
Μήπως, λέω, μήπως ένα τέτοιο μέτρο θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά και μόνο τα ΙΧ των κατοίκων του κέντρου με στόχο να αδειάσουν πλήρως οι βαρυφορτωμένοι δρόμοι από τα παρκαρισμένα ΙΧ ανακουφίζοντας τους στενούς δρόμους με τα στενά πεζοδρόμια απο τον ασφυκτικό κλοιό των λαμαρίνων, ομορφαίνοντας την πόλη στο ύψος του ανθρώπινου βλέμματος ανοίγοντας τον ορίζοντα του, διευκολύνοντας την πρόσβαση στο απέναντι πεζοδρόμιο των πεζών και τη ζωή στους δρόμους παιδιών και μεγάλων;
Στην ίδια κατεύθυνση θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και τα ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης στο μέτρο που προτείνετε να απαγορευτεί η κυκλοφορία των ΙΧ..
7. Σε ποια περιοχή ακριβώς προτείνετε την απαγόρευση κυκλοφορίας των ΙΧ;
8. Προτείνετε την δημιουργία ενός νέου κρατικού οργάνου. Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες της Γραμματείας άμεσης επίλυσης των προβλημάτων, ποιοι οι πόροι της, ποια η στελέχωσή της, ποιοι οι μηχανισμοί υλοποίησης του έργου της;
9. Γιατί λέτε ναι στην υποθαλάσσια αρτηρία: Ποιες ανάγκες θα καλύψει με τη λειτουργία της; Στο μέτρο που το όραμα μιας βιώσιμης πόλης προυποθέτει τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της χρήσης των δημοσίων μεταφορικών μέσων και τον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ. δεν θα έπρεπε, αναρωτιέμαι, απέναντι στην υποθάλασσια να προτείνετε ως εναλλακτική, φτηνότερη και με τη μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον λύση την προαστιακή σηδιροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Καλοχώρι, Βιομηχανική Ζώνη, Σίνδο;

0 Comments:

Post a Comment

<< Home